Mesaj cu ocazia împlinirii a 2 ani de la începerea mandatului actualului Senat al ASE

Stimați membri ai Senatului universitar

 

Cu ocazia unui eveniment, intitulat „Frumusețea timpului care trece”, organizat de Asociația Română pentru Cultură, Educație și Normalitate, valorosul om de cultură Solomon Marcus spunea „Să nu încercați să definiți timpul, căci intrați într-o capcană fără ieșire. Pur și simplu nu există o definiție a timpului„ iar marele filozof și poet Lucian Blaga ne-a lăsat versul „Te rog; oprește, Doamne, ceasornicul cu care ne măsori destrămarea„. Pentru noi cei care navigăm în peisajul economiei, timpul este poate cea mai importantă resursă pe care ar trebui să o gestionăm cu cea mai mare eficiență. La activitățile didactice pe care le derulăm, în calitate de cadre didactice, sau la care participăm ca studenți, discutăm în mod curent de ”economisirea timpului„ și respectiv de ”investirea acestuia„ în activități utile pentru noi, dar și pentru comunitatea din care facem parte și pe care am fost aleși să o slujim cu cât mai dedicat devotament.

La data de 22 Ianuarie 2020, se reuneau membrii aleși ai Senatului Academiei de Studii Economice în prima ședință regulamentară a acestui forum care reprezintă, conform legii, dar și tradiției academice, garantul autonomiei universitare. La acel moment la care debuta procesul de configurare a arhitecturilor organizaționale și decizionale ale Senatului, ne angajam să ne dedicăm plenar asigurării condițiilor propice pentru operaționalizarea valorilor definitorii pentru prestigioasa noastră universitate: profesionalism; responsabilitate; integritate; dedicare; loialitate; încredere. La propunerea celui pe care plenul Senatului l-a ales ca Președinte al acestui for, pentru mandatul 2020-2024, am asumat cu toții drept vectori ai activităților noastre: schimbarea în condiții de continuitate; implicarea în condiții de responsabilitate și transparența în condiții de eficacitate educațională. De la acel moment, se împlinesc doi ani (ne aflăm deja la jumătatea mandatului) și avem toate motivele să raportăm comunității noastre universitare că ne-am ținut riguros de linia de conduită asumată atunci. Am consultat și informat membrii comunităților care ne-au ales în legătură cu temele aflate pe agenda reuniunilor noastre, am dezbătut proiectele de acte normative în cadrul comisiilor de specialitate ale forului nostru, am avut în vedere cele mai bune practici naționale și internaționale și am fundamentat deciziile pe analiza atât ex ante, cât și ex post a impactului pe care îl va produce punerea în aplicare a regulamentelor, metodologiilor sau procedurilor adoptate de noi. Ne putem prezenta la acest reper temporal cu solide realizări, dintre care cele mai relevante pot fi considerate: adaptarea optimă la dinamica impresionantă a peisajului societal și academic în care evoluăm prin organizarea și desfășurarea cu operativitate și eficiență a unui număr semnificativ de ședințe; foarte buna colaborare cu structurile executive de la nivelul universității și al facultăților; înțelegerea celor mai sensibile comandamente ale acomodării cu stările de turbulență societală și reacția promptă la stimulii veniți din mediul extern universității noastre; contribuția la revizuirea și îmbunătățirea permanentă a cadrului nostru reglementar și instituțional; marcarea așa cum se cuvine a evenimentelor definitorii pentru locul și rolul Academiei de Studii Economice în cadrul tabloului educațional și științific național și internațional.

Cu această ocazie, doresc să îmi exprim recunoștința și să aduc mulțumirile mele față de:

  • Consiliul de administrație al ASE care pregătește atent și analizează responsabil toate documentele pe care le înaintează Senatului spre dezbatere și aprobare, dar și pune în aplicare în cele mai bune condiții hotărârile adoptate de forumul nostru deliberativ;
  • Membrii Biroului Permanent al Senatului, care au o contribuție deosebită la funcționarea activităților comisiilor Senatului, facilitează discutarea materialelor propuse a figura pe agenda ședințelor plenului Senatului, colectează amendamentele și punctele de vedere ale membrilor și le aduc în discuția BPS;
  • Membrii Senatului care au înțeles de fiecare dată necesitatea organizării unui număr foarte mare de ședințe extraordinare pentru a ne plasa în conexiune promptă cu evenimentele intempestive care necesită decizii rapide, dar de foarte bună calitate. Prețuim valoarea incontestabilă a propunerilor făcute și contribuția semnificativă la îmbunătățirea cadrului nostru reglementar. De asemenea, trebuie apreciată solicitudinea tuturor membrilor Senatului, dovedită chiar și atunci când ședințele noastre au trebuit organizate în perioadele de weekend sau de vacanță;
  • Compartimentele funcționale specializate ale ASE care ne-au furnizat informațiile și ne-au oferit clarificările necesare pentru adoptarea celor mai bune decizii de natură reglementară;
  • Biroul Secretariatului Senatului pentru rigoarea, acuratețea și profesionalismul cu care contribuie la derularea întregii noastre activități;
  • Membrii comunității noastre universitare care ne oferă opiniile proprii cu privire la ceea ce urmează a decide dar și feedback-ul conex cu maniera de implementare a documentelor adoptate.

Exprim, în nume personal, dar și în cel al membrilor Biroului Permanent al Senatului, deplina convingere că, în acești doi ani ai mandatului, am învățat fiecare dintre noi multe lucruri utile legate de diplomația academică, am experimentat multe dintre rigorile unei colaborări corecte între forul deliberativ și cel executiv, rămânem deplin dedicați unei conlucrări de calitate și vom proceda la fel și în cea de-a doua parte a mandatului pe care l-am primit de la colegii noștri.

 

Președinte al Senatului

Prof. univ. dr. Dumitru Miron

 

Scroll to top